سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 92/2/7 | 1:53 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

الإمام علىٌّ(علیه السلام)

کیفَ یَعْملُ للآخِرةِ المَشْغولُ بالدُّنیا؟!
کسى که سرگرم دنیاست، چگونه مى تواند براى آخرت کار کند؟
میزان الحکمه، جلد 1، ص 58



تاریخ : جمعه 92/2/6 | 7:53 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

استواری

  • سوره مبارکه محمد
  • آیه شریفه 7.8
  • یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ وَالَّذِینَ کَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ

  • معنای آیه:

    ای کسانی که ایمان آورده اید اگر خدا را یاری کنید، خدا نیز یاری تان می کند و گام های شما را در راه خودش استوار می دارد.

  • پیام آیه:

    و کسانی که کافر شدند هلاک شوند و اعمالشان نابود باد. رابطه ی طرفینی میان مومنان و خدا در مواردی مطرح است. خدا را یاری کنید خدا شما را یاری کند. خدا را یاد کنید تا خدا شما را یاد کند. خدا را دوست بدارید تا خدا شما را دوست دارد. خدا را شکر کنید، خدا نعمتش را افزون کند. تلاش کافران برای نبرد با حق، همچون تلاش کسی است که می خواهد با فوت دهان خورشید را خاموش کند.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 6:50 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

زندگی شخصی قائم

زندگی حضرت مهدی (عج) همچون زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم و امامان معصوم علیهم السلام است. امام رضا علیه السلام فرمود: «لباس قائم (عج) جز پارچه ی زبر و خشن، و غذای او جز غذای ساده نیست».او در بر خورد با مستضعفان آنچنان است که به فرموده ی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم: «هنگام حکومت مهدی (عج) نیازمندانی به حضورش می آیند و درخواست نیازمندیهای خود می کنند، آن حضرت مقداری که درخواست کنندگان بتوانند حمل کنند بدون شماره به آنها می دهد».امام صادق علیه السلام به «مفضّل» فرمود: «کار امام قائم (عج) سیاست شب و سیاحت روز و غذای ساده است. همچون زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام».

اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 6:47 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

دین نوین

امام صادق علیه السلام فرمود: «هنگامی که قائم (عج) خروج می کند، فرمان نو، کتاب نو و روش نو و قضاوت نو می آورد». برای برخی با توجّه به این روایت و روایات دیگر این سؤال پیش می آید که آیا به هنگام ظهور مهدی موعود (عج) دین جدیدی آورده خواهد شد و آیا دین دیگری غیر از اسلام هم وجود دارد؟ در پاسخ می توان گفت: تعبیر به نو و جدید، اشاره به این است که انقلاب مهدی (عج) یک دگرگونی اساسی است نه روبنایی، از این رو جامعه گمان می کند چیز جدیدی غیر از اسلام است. به عبارت دیگر پیرایه هایی که در طول تاریخ اسلام زمامداران ناطق و دیگران به اسلام بسته اند، اسلام را طوری کرده، که اگر امام قائم (عج) آنها را از اسلام دور کند و حقیقت اسلام را آشکار سازد، مردم عادی خواهند گفت این یک چیز جدیدی است نه اسلام، در صورتی که اسلام واقعی همین است.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 6:44 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

ثمره علم

  • سوره مبارکه فاطر
  • آیه شریفه 28
  • إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء

  • معنای آیه:

    حقیقت این است که، از میان بندگان خدا، تنها دانشمندان هستند که از او حساب می برند.

  • پیام آیه:

    خشیت (ترس آمیخته با تنظیم) مقام معرفتی بلندی است که موحدین با علم و آگاهی به آن درجه می رسند علم بر اسرار هستی، می تواند زمینه ساز به خدا گردد. کسی که علم و آگاهی هایی دارد، اما به مقام توحید نرسیده است، همچون درختی است که میوه ای ندارد. امام علی (ع) فرمود : « ثمره علم، عبادت است»




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 6:42 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

پرچم های سیاه

از روزگاران قدیم که سخن از مهدی منتظر (عج) به میان آمده، و در احادیثی که در این زمینه از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم و ائمّه ی طاهرین علیهم السلام رسیده است، از «رایات سود خراسان» (یعنی پرچمهای سیاه که از سوی خراسان (ایران) می آید و مردمی که با آن پرچمها حرکت می کنند) گفتگو شده است. طبق روایات آنان در شمار یاران مهدی (عج) در می آیند، و او را یاری می کنند، تا حکومت جهانی عدل و داد را پی ریزد و بر سر کار آورد. در روایتی آمده: «هر گاه دیدید که رایات سود (پرچمهای سیاه) از سوی خراسان (ایران) آمدند، خود را به آن پرچمها برسانید، اگر چه خویشتن را به روی برف بکشید، زیرا، مهدی خلیفة الله، در میان آنان است».(عقدالدرر، ص 125) برخی از اهل سنّت گفته اند:مقصود از این پرچمهای سیاه، پرچمهای اصحاب مهدی (عج) است، نه پرچمهای سیاهی که با «ابومسلم خراسانی» بود.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 1:30 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

خدایا بیامرز گناهانى را که ...

در دعاى کمیل آمده است : اللهم اغفر لى الذنوب التى تهتک العصم ، اللهم اغفر لى الذنوب التى تنزل النقم ، اللهم اغفر لى التى تغیر النعم ، اللهم اغفر لى الذنوب التى تحبسالدعاء، اللهم اغفر لى الذنوب التى تنزل البلاء خدایا! بیامرز مرا از گناهانى که پرده هاى عصمت را مى درد. خدایا! بیامرز مرا از گناهانى که عقوبت ها را نازل مى کند. خدایا! بیامرز مرا از گناهانى که نعمت ها را مى برد. خدایا! بیامرز از گناهانى که دعا را حبس مى کند. خدایا! بیامرز مرا از گناهانى که بلاء را فرود مى آورد.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 1:28 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

توصیه هاى همنشینى

رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: از علماء بپرس و با حکماء آمیزش داشته باش ، و با کبراء همنشین باش ! مراد از علماء باءمر الله است ، و حکماء عالم بالله ، و کبراء عامل به هر دو.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 1:26 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

خودبینى حجاب راه

 شیخ سعدالدین حموى سوار بود و به رودخانه اى رسید و اسب از آب نمى گذشت ، امر کردند که آب را تیره ساختند و به گل آلوده کردند و اسب در حال بگذشت فرمود: تا خود را مى دید از این وادى عبور نمى توانست کرد.




تاریخ : جمعه 92/2/6 | 1:24 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

چهار خصلت مانع هلاکت است

 در کافى است که فضیل بن عثمان مرادى گوید از ابوعبدالله ، امام صادق علیه السلام شنیده است . رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: چهار خصلت است که در هر که باشد در وقت ورود به بارگاه خداوند، پس از آن دیگر او را هلاکتى نیست جز آنکه شایسته هلاکت باشد و آن عبارت است از این که بنده همت به کارى نیک بندد که آن را به انجام رساند. چنانچه آن را به انجام نرساند، خداى برایش (به سبب نیت نیکش ) حسنه اى بنویسد، و چنانچه آن را انجام دهد، خداى برایش ده حسنه بنویسد، و چنانچه همت به کارى زشت بندد که آن را به انجام رساند؛ پس چنانچه آن را به انجام نرساند، چیزى بر او نوشته نشود، و اگر آن را انجام دهد، هفت ساعت بدو مهلت داده شده ، فرشته کاتب حسنات ، کاتب سیئات را که بر جانب چپ است گوید: شتاب مکن که شاید عمل زشتش را به عملى نیک دنبال کند که آن را پاک سازد؛ چه خداى عزوجل فرماید: (ان الحسنات یذهبن السیئات )و یا بخشش طلبد؛ پس اگر گوید: استغفر الله الذى لا اله الا هو، عالم الغیب و الشهادة العزیز الحکیم الغفور الرحیم ذو الجلال و الاکرام و اتوب الیه ، چیزى بر او نوشته نشود. چنانچه هفت ساعت بگذرد و نه حسنه اى انجام دهد و نه آمرزش طلبد، کاتب حسنات ، کاتب سیئات را گوید: بنویس گناه را بر این نگون بخت محروم !