سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 100/12/8 | 11:24 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم الله الرحمن الرحیم

گناهان به حسنات بدل می شود

از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده فرمودند:

در روز قیامت خداوند سبحان مومنان را در پیشگاه خود حاضر کرده و اعمال شان را به آنان عرضه می دارد. پس مومنی در نامه اعمالش نگاه کرده و اولین چیزی را که در آن می بیند گناهانش خواهد بود، رنگش تغییر کرده و اعضای بدنش به لرزه می افتد.

سپس اعمال خیرش بر او عرضه می شود و موجب شادی اش می گردد و خداوند عزوجل می فرماید: بدلو سیئاتهم حسنات و اظهرو اللناس؛ گناهان و کارهای زشت آنان را به حسنات و نیکی ها بدل کرده و آن را به مردم نشان دهید، بعد از انجام این کار، مردم می گویند: اما کان لهولاء سیئة واحدة؟ آیا این ها یک گناه هم نداشته اند؟! و این کلام خداوندبزرگ است که می فرمایند:

* یبدل الله سیاتهم؛*
خداوند بخشنده? مهربان گناهان آنها (کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند) را به حسنات مبدل می کند.

 بحار الانوار، ج 71، ص 242؛
و سوره? مبارکه فرقان، آیه? شریفه 70.

‌‌‌‌




تاریخ : شنبه 100/12/7 | 12:24 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم الله الرحمن الرحیم

رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد

متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همه‌ی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریّت کرد.

رهبر انقلاب - 1400/01/01




تاریخ : شنبه 100/12/7 | 12:16 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم الله الرحمن الرحیم

حکایت بسیار شنیدنی مرتاض هندی

استاد حجت الاسلام تهرانی می‌گفت دوران نوجوانی در محضر سیدعبدالکریم کشمیری بودیم، این داستان از زبان خود ایشون شنیدیم آیت الله کشمیری می‌فرمود: در هند یه مرتاضی بود، این توانایی رو داشت که اگر اسم شخص و مادرش رو بهش می‌گفتیم، بهت می‌گفت که طرف زنده‌اس یا مرده و کجا دفنه، ازش چندنفر رو پرسیدیم کاملا درست جواب داد. مثلا آیت الله بروجردی رو پرسیدیم، گفت: کُم کُم. منظورش قم بود. یعنی قم هستش پرسیدیم زنده‌اس یا مرده، گفت مرده. آیت الله کشمیری اهل کشمیر بود و زبان هندی رو بلد بود.

این مرتاض این توانایی رو داشت که بفهمه منظور ما چه کسی هست. چون مثلا اسم‌ها خیلی مشترک هستش، شاید تو کل دنیا چند هزار آدم وجود داشته باشه که اسمش محمد باشه و اسم مادرش هم مثلاً فاطمه. ولی این شخص می‌فهمید معنا و منظور چه کسی هست. این قدرت رو داشت که شرق و غرب عالم رو ببینه و می‌گفت شخص کجاست و آیا روی خاک هست یا زیر خاک! آیت الله کشمیری گفت دیدیم وقت خوبیه ازش درباره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بپرسیم ببینیم حضرت کجاست و مرتاض چی می‌گه. گفتیم مهدی فرزند فاطمه. مرتاض یکم صبر کرد و گفت چنین کسی رو متوجه نشدم.

اونی که منظور شماس این اسمش نیست. ما هم دیدیم اشتباه گفتیم، اسم امام زمان محمد هستش، مهدی لقب حضرته، مادر حضرت مهدی هم باید نرجس بگیم نه حضرت زهراء (سلام الله علیها)، به مرتاض گفتیم: محمد فرزند نرجس، دیدیم مرتاض بعد از چند لحظه مکث، رنگ و روش عوض شد و یِکَم جا خورد و کمی عقب رفت چند بار گفت این کیه؟ این کیه؟ گفتیم چطور مگه؟ اینجای تعریف کردن داستان که رسید آیت الله کشمیری شروع کرد به گریه کردن؛ به مرتاض گفتیم: این امام زمان ماست. گفت: هر جای عالم که رفتم این شخص حضور داشت، همه جا بود. جایی نبود که این شخص نباشه!

‌‌‌‌




تاریخ : جمعه 100/12/6 | 1:17 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم الله الرحمن الرحیم

شایعه پراکنی

زنی در مورد همسایه اش شایعات زیادی ساخت و شروع به پراکندن آن کرد. بعد از مدت کمی همه اطرافیان آن همسایه از آن شایعات باخبر شدند. شخصی که برایش شایعه ساخته بود به شدت از این کار صدمه دید و دچار مشکلات زیادی شد. بعدها وقتی که آن زن متوجه شد که آن شایعاتی که ساخته همه دروغ بوده و  وضعیت همسایه اش را دید از کار خود پشیمان شد و...

 سراغ مرد حکیمی رفت تا از او کمک بگیرد بلکه بتواند این کار خود را جبران کند.حکیم به او گفت: «به بازار برو و یک مرغ بخر آن را بکش و پرهایش را در مسیر جاده ای نزدیک محل زندگی خود دانه به دانه پخش کن.» آن زن از این راه حل متعجب شد ولی این کار را کرد. فردای آن روز حکیم به او گفت: حالا برو و آن پرها را برای من بیاور. آن زن رفت ولی 4 تا پر بیشتر پیدا نکرد.

مرد حکیم در جواب تعجب زن گفت انداختن آن پرها ساده بود ولی جمع کردن آنها به همین سادگی نیست همانند آن شایعه هایی که ساختی که به سادگی انجام شد ولی جبران کامل آن غیر ممکن است. پس بهتر است از شایعه سازی دست برداری.

مجموعه شهرحکایات