سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 91/12/24 | 3:25 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

به نام خدا

24 اسفند
انفجار بمب در نماز جمعه تهران
در زمانى که رژیم بعث عراق تهدید به بمباران و موشک باران نماز جمعه ها مى کرد، منافقین در یک همکارى نزدیک با رژیم صدام ، در 24 ساعت اسفند 1363 در حالى که حضرت آیت الله خامنه اى مشغول ایراد خطبه بودند، با انفجار بمبى نماز جمعه تهران را به خاک و خون کشیدند و 14 نفر را شهید و 88 نفر را مجروح کردند.
# من فراموش نمى کنم قصه روز جمعه را که آن طور با شکوه ، با نورانیت ، با استقامت گذشت ، آن طور مردم با طماءنینه ، با آن صداهایى که مى آمد، با آن رگبارهایى که مى آمد، من ملاحظه مى کردم ... ندیدم حتى یک نفر را که یک تزلزلى درش پیدا باشد. و آن وقت امام جمعه آن طور با آن طنین قوى صحبت کرد.
# مردم آن طور گوش کردند، آن طور فریاد زدند که ما براى شهادت آمدیم ... با یک همچو ملتى کسى نمى تواند مقابله کند... آن روزى که اعلام مى کنند که مى خواهیم بمباران کنیم نماز جمعه را، بیایند و بیشتر بیایند.
# یک همچو ملتى را نمى تواند کسى به واسطه بمباران کردن یک جایى ، به واسطه شرارت هایى که دارد مى شود، این را منسحب اش کند از این که دارد.
)
صحیفه نور جلد 19، ص 124 و 125
# شما مى آیید نماز جمعه را مى زنید، نماز جمعه را که مى زنید خیال مى کنید ملت ما عقب مى نشیند! مى بینید که در نماز جمعه چه کردند. این یک مطلبى است گفتنى تاریخى ، تا کسى نبیند آن جا را، آن منظره را نبیند، باورش نمى آید که زن و بچه اش تو بغلش است ، مرد بچه اش ‍ پهلویش است ، هیچ حرکت نکنند، این همه فشار، هیچ حرکت نکند.
صحیفه نور جلد 19، ص 127
# از آن ور انفجار آن نامردها، از آن طرف هم آن طور رگبارى که ملاحظه کردید، همه مع ذلک همه هم با طماءنینه نشسته اند سر جاى خودشان و هیچ ابدا حرکتى نمى کنند.
صحیفه نور جلد 19، ص 127