سفارش تبلیغ
خرید بلیط هواپیما، خرید و رزرو اینترنتی ، چارتر، سامتیک
تاریخ : پنج شنبه 94/8/21 | 1:17 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

 

مثل لباس تمیز!

 

خانم‌ها لباس‌های تمیز را کنار لباس‌های تمیز و لباس‌های کثیف را کنار لباس‌های کثیف می‌گذارند.

هندسه‌ی عالم هم همین است.

آن‌هایی که پاک‌اند کنار پاکی‌ها و پاکان قرار می‌گیرند و آن‌هایی که ناپاک‌اند کنار ناپاکی‌ها و ناپاکان قرار می‌گیرند.

و این خود حقیقتی است که قرآن کریم از آن یاد می‌کند:

 

پس پاک بشویم تا دوستانی پاک پیدا کنیم.

پاک بشویم تا کتاب‌های پاک و خوبی در اختیارمان قرار بگیرد.

پاک بشویم تا شغل‌های پاک و مناسبی سر راهمان سبز شود.

پاک بشویم تا افکاری پاک و زیبا نصیبمان شود.

 

 

 




تاریخ : چهارشنبه 94/8/20 | 2:43 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

 

مثل نافه‌ی آهو!

 

بدن آهو یک قسمتی دارد به اسم نافه.

خون وقتی وارد نافه‌ی آهو می‌شود، تبدیل به مشک می‌شود که عطر بسیار خوشبویی است، و چقدر قیمت پیدا می‌کند و مردم آن را به سر و صورت و جامه خود می‌کشند.

دستگاه الهی هم درست مثل نافه‌ی آهو است!

یعنی هر کس هر قدر هم که آلوده باشد وقتی به آنجا می‌رود پاک و معطر می‌شود، گذشته‌ی او اصلاح می‌شود و تمام بدی‌هایش به خوبی بدل می‌شود.

 

آنجا جایی است که بدی‌ها و گناهان به حسنه و زیبایی و خوبی بدل خواهد شد.

درست مثل آب گل‌آلودی که به دریا برسد؛ آب آلوده، همین که به دریا رسید پاک و زلال خواهد شد.

«آب بد را چیست درمان؟ باز در جیحون شدن

خوی بد را چیست درمان؟ باز دیدن، روی یار»

 

 

 




تاریخ : سه شنبه 94/8/19 | 3:18 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

 

بی نمازها ، جواب امام حسین را چه می دهند؟!

 

سید الشهداء (علیه السلام) در سخت ترین شرایط و در حین جنگ، نماز را در اول وقت اقامه کرده و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود، نفرمود اول جنگ و بعد نماز؛ او این درس را از پدر بزرگوارش علی (علیه السلام) آموخت.

امام حسین (علیه السلام) در ظهر عاشورا 2 رکعت نماز خواند که این دو رکعت نکات زیادی دارد

1.امام می توانست در خیمه رود و نماز بخواند، اما نرفت

2. می توانست فرادا نماز بخواند و نخواند

3. می توانست نماز را به وقت دیگری موکول کند که نکرد

4. چرا امام برای آب درخواست نکرد ، اما برای نماز درخواست توقف جنگ را داد

و صدها چرای دیگر

نماز ظهر عاشورا شاید 2 دقیقه بیشتر طول نکشید و بیش از 34 بند بیشتر نداشت (7 آیه حمد و 5 آیه توحید که در2 رکعت می شود 24 آیه + 2 رکوع و 4 سجده و 3 بند در تشهد و سلام آخر )

به گواهی تاریخ هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا که 34 جمله بیشتر نداشت 30 تیر به سوی امام حسین (علیه السلام) پرتاب شد یعنی تقریباً در برابر هر کلمه ای یک تیر

این یعنی اقامه نماز؛ و ما،در زیارتنامه امام می‌گوییم: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاهَ» شهادت می‌دهیم که تو اقامه گر نماز بودی.

حال آیا ما هم اهل اقامه ی نماز هستیم؟

کسانی که اهل نماز نیستند یا اهل اقامه ی آن ؛ جواب امام حسین(علیه السلام) را چه می دهند؟




تاریخ : دوشنبه 94/8/11 | 1:21 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

 

امام رضا علیه السلام :

 

  اَنَّ رَجُلاً اَتَى سَیِّدَنا رَسولَ اللّه ِ صلی الله علیه و آله فَقالَ یا رَسولَ اللّه ِ عَلِّمْنى خُلُقایَجْمَعُ لى خَیْرَ الدُّنْیا وَ الآْخِرَةِ فَقالَ صلی الله علیه و آله لا تَکْذِبْ؛

فقه الرضا علیه السلام ، ص 354

 

امام رضا علیه السلام :

مردى نزد سرور ما رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: به من اخلاقى بیاموزید که خیردنیا و آخرت در آن جمع باشد، حضرت فرمودند: دروغ نگو.




تاریخ : دوشنبه 94/8/11 | 1:16 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

 

مثل زغال خاموش! 

 

زغال‌های خاموش را کنار زغال‌های روشن می‌گذارند تا روشن شوند، چون همنشینی اثر دارد.

ما هم مثل همان زغال‌های خاموشیم؛ پس اگر کنار کسانی بنشینیم که روشن‌اند، نورانیتی دارند و گرما و حرارتی دارند، ما هم به طفیل آن‌ها روشنی می‌گیریم و گرما و حرارتی پیدا می‌کنیم، وگرنه در قیامت حسرت می‌خوریم.

یکی از حرف‌های جانسوز اهل جهنم همین است:

ای کاش با فلانی رفیق نبودم و با او نمی‌نشستم. او تاریک بود و مرا هم مثل خود تاریک کرد.

یعنی ای کاش رفیقی سر راهم سبز می‌شد که خود سبز بود، روشن بود، صفا و نوری داشت تا من هم از پرتو او طرفی می‌بستم.




تاریخ : جمعه 94/8/8 | 10:4 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداوالصدیقین

 

روایت بسیار زیبا درباره اهمیت اشک:

چون روز قیامت شود و بنده را در موقف حساب و کتاب بیاورند، وقتی نامه عملش را از حسنات تهی می بیند، با یأس راه جهنم را در پیش می‌گیرد. خطاب می رسد ای بنده به کجا می روی!؟ می‌گوید خود را مستحق آتش می دانم. در این هنگام خطاب می رسد که صبر کن، زیرا نزد ما امانتی داری. پس دانه‌ای از درّ می آورند که شعاع نورش همه عرصات را روشن می‌نماید. می پرسد من چنین دانه گرانبهایی نداشتم! ندا می‌رسد: این دانه، قطره اشکی است که در فلان مجلس در مصیبت حسین بن علی (ع) از دیدگانت جاری شد و ما آن را برای این روز که یوم الحسرة است، ذخیره کردیم تا به کارت آید. حالا این درّ را از تو خریداریم. آن را نزد انبیاء ببر تا قیمت گذاری کنند. نزد آدم صفی الله (ع) می برد و آن حضرت می فرماید من سررشته قیمت این درّ را ندارم. نزد نوح (ع) و سایر انبیاء هم می آورد و همه به دیگری حواله می‌نمایند تا نزد خاتم الانبیاء (ص) می آورد. حضرت می‌فرماید نزد علی مرتضی (ع) ببر. امیرالمؤمنین نیز او را نزد فرزندش حسین‌(ع) می فرستد. وقتی درّ را به حضرت اباعبدالله (ع) می دهد آن حضرت، درّ را نزد خداوند می آورد و عرض 

می‌کند که خدایا قیمت دانه این است که این بنده را به همراه پدر و مادرش به من ببخشی و ایشان را با من محشور کنی. خطاب می رسد که او را با پدر و مادرش به تو بخشیدیم و 

همسایه‌ات در بهشت خواهند بود.

(از کتاب ارزشمند حسینیه نوشته ملا حبیب الله شریف کاشانی (ره)، ص 34 و 35)

 




تاریخ : دوشنبه 94/7/20 | 3:12 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم رب الشهداءوالصدیقین

گاهی در توجیه کارها گفته میشود:

 

اکثر مردم همین کار را می‌کنند...

 

ولی اگر به کلمه ی اکثرالناس در قرآن نگاه بکنیم می‌بینیم:

 

??أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ (سوره مبارکه روم آیه 6) اکثر مردم نمی‌دانند.

 

??أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَشْکُرُونَ (سوره مبارکه بقره آیه 243) اکثر مردم شکرگذاری نمی‌کنند.

 

??أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یُؤْمِنُونَ (سوره مبارکه هود آیه 17) اکثر مردم ایمان نمی‌آورند.

 

و اگر کلمه ی أکثرهم را بنگریم:

 

??أَکْثَرَکُمْ لِلْحَقِّ کَارِهُونَ (سوره مبارکه زخرف آیه 78) اکثرشان از حق کراهت دارند.

 

??أَکْثَرَکُمْ فَاسِقُونَ (سوره مبارکه مائده، آیه 59) اکثرشان فاسق هستند.

 

??أَکْثَرَهُمْ یجْهَلُونَ (سوره مبارکه انعام، آیه 111) اکثرشان نادان هستند.

 

??أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُم مُّعْرِضُونَ (سوره مبارکه انبیاء، آیه 24) اکثرشان حق را نمیدانند و عناد میورزند.

 

??أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ (سوره مبارکه عنکبوت، آیه 63) اکثرشان تعقل نمیکنند.

 

??فَأَعْرَضَ أَکْثَرُهُمْ فَهُمْ لَا یَسْمَعُونَ (سوره مبارکه فصلت، آیه 4) اکثر آنان رویگردان شدند، لذا چیزی نمی‏شنوند.

 

بندگان صالح از افراد قلیل و اندک میباشند که خدای بلند مرتبه فرمود:

 

??وَقَلِیلٌ مِّنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ (سوره مبارکه سباء، آیه 13) اندکی از بندگانم سپاسگزارند.

 

??وَمَا آمَنَ مَعَهُ إِلاَّ قَلِیلٌ (سوره مبارکه هود، آیه 40) و همراه او جز عده ای قلیل ایمان نیاوردند.

 

??وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ - أُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ - فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ - ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِینَ - وَقَلِیلٌ مِّنَ الْآخِرِینَ(سوره مبارکه واقعه، 10 تا 14) و سومین گروه پیشگامان پیشگام! آنها مقربانند، در باغهای پر نعمت بهشت جای دارند، گروه کثیری از امت های نخستین هستند و گروه اندکی از امت آخرین.

زیاد بودن معیار حق بودن نیست... ‌