سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 91/11/12 | 11:35 صبح | نویسنده : علی اصغربامری

به نام خدا

ورود حضرت امام به میهن اسلامى
با گسترش قیام مردمى ، امام در پیامى عزم خود را مبنى بر بازگشت به ایران اعلام کرد.اما بختیار نخست وزیر وقت در مخالفت با این تصمیم ، فرودگاههاى کشور را بست سرانجام اعتراضات مردم و تحصن علما در مسجد دانشگاه تهران سبب شد تا فرودگاه مهرآباد بر روى امام باز شود و روز 12 بهمن 1357 با ورود امام به آغوش پر مهر ملت ، پرشکوه ترین استقبال تاریخ از معظم له صورت گرفت .
# من خادم شما و مملکت هستم . آمده ام که بزرگوارى شما را حفظ کنم و آمده ام که دشمن شما را از بین ببرم .
# من آمده ام تا دولت یک مستقل باشد.
# من آمده ام که دست اجانب را از این مملکت جدا کنم .
# من آمده ام که رسوا کنم اینهایى که به اسم ملیت ، به اسم قانون اساسى به اسم کذا مى خواهند مسائل سابق را عود بدهند.
صحیفه نور جلد 5، ص 25

دهه فجر
12 تا 22 بهمن 1357 دهه فجر انقلاب اسلامى و روزهاى سرنوشت ساز ملت به پاخاسته ایران است .بازگشت افتخارآمیز امام امت قدس ‍ سره به ایران اسلامى و اعلام تشکیل دولت موقت ، پیوستن بسیارى از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروى هوایى با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامى با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینى قدس سره ، فتح مراکز مهمى همچون صدا و سیما و پادگانهاى نظامى و سرانجام پیروزى انقلاب اسلامى را در پى داشت .
# من این جشن بزرگ را وفى الحقیقه عید اسلامى بزرگ را بر همه ملت هاى اسلامى بلکه محرومان تمام دنیا تبریک عرض مى کنم ، تبریک براى اینکه این انقلاب (تنها) انقلاب ایران نیست .
صحیفه نور جلد 19،ص 269
# انقلاب ما معجزه بود از این بچه هاى کوچک تا آن پیرمردهایى که در بیمارستانها خوابیده بودند یک صدا براى اسلام فریاد کردند این یک اعجازى بود که در ایران واقع شد همین بود که پیروز کرد اینها را بر یک همچو قدرتهایى که تخیل این در ذهن کسى در عالم پیدا نمى شد.
صحیفه نور جلد 6،ص 219
# انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم نه انقلاب کردیم که شعائر اسلام را بمیرانیم .
صحیفه نور جلد 13، ص 156
# این انقلاب ، بهترین انقلابها و بزرگترین انقلابها بوده است از حیث محتوا.
صحیفه نور جلد 14 ،ص 41
# این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزى بى نظیر و این جمهورى اسلامى محتاج به حفظ و نگهبانى است .
صحیفه نور جلد 14، ص 63
# از آنجایى که ملت با تحولى الهى به انقلاب اسلامى متکى بر معنویات دست زد، توانست آن قدرت بزرگ را در هم بشکند.
صحیفه نور جلد 17،ص 200
# آن چیزى که ...باید او را جزء معجزات ما حساب بکنیم ، همان انقلاب درونى این ملت بود، انقلاب درونى این ملت موجب شد که این انقلاب پیدا شد.
صحیفه نور جلد 19، ص 269
# شک نباید کرد که انقلاب اسلامى ایران از همه انقلابها جداست ؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام . و تردید نیست که این یک تحفه الهى و هدیه غیبى بوده که از جانب خداوند منان براى ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است .
صحیفه نور جلد 21 ،ص 176