سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 91/11/11 | 7:19 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

به نام خدا

عوامل پیروزى
مقاومت مردم

مقاومت مردم ایران در دنیا بى نظیر است مردم ایران براى از بین بردن استبداد جهنمى چنان دلاورانه مبارزه کردند که موجب حیرت غرب و شرق شد، مبارزات خونینى که بالاخره به استقلال و آزادى منجر خواهد شد.
صحیفه نور جلد:22 صفحه :168 تاریخ سخنرانى :25/10/57
وحدت و همبستگى بین اقشار
رمز موفقیت ما که قدرت هاى بزرگ دنیا را عقب نشاند و یک قدرت شیطانى مثل قدرت خاندان پهلوى را فرو ریخت ، این رمز موفقیت همین وحدت اقشار و وحدت کلمه بود. اگر بنا بود که قشر روحانى تنها مى خواست به جنگ اینها برود خفه مى کردند او را، نویسنده مى خواست به جنگ آنها برود آنها را از بین مى بردند.، دانشگاهى مى خواست این کار را بکند نمى توانست ، بازارى مى خواست این کار را تنها بکند نمى شد، دهقان خواست بکند نمى شد. اینکه همه چیز را ما بدست آوردیم و انشاء الله بعد هم بدست مى آوریم ، این براى همین هم پیوستگى است که بین اقشار ملت حاصل شد و ما باید این همبستگى را نگه داریم .
صحیفه نور جلد:5 صفحه :010 تاریخ سخنرانى :30/11/57
شکوفایى ایمان و تحولدر نفوس
این ایمان راسخ که در این ملت شکوفا شد، این تبدلى که پیدا شد و تحولى که در نفوس مسلمین اینجا پیدا شد، رمز پیروزى بود.
صحیفه نور جلد:5 صفحه :174 تاریخ سخنرانى :16/12/57
وحدت کلمه و هم پیوستگى
ما همه برادر هستیم و همه با هم باید باشیم . رمز پیروزى ما همین وحدت کلمه و هم پیوستگى ما به هم بود . رمز پیروزى ما توجه به خداى تبارک و تعالى و پاسدارى اسلام بود. این رمز را حفظ کنید، این وحدت را حفظ کنید، این همبستگى را حفظ کنید.
صحیفه نور جلد:5 صفحه :213 تاریخ سخنرانى :7/1/58
اتکاى به اسلام و عشق به شهادت
مردم براى اسلام خون مى دهند، نه براى سیاست ، براى سیاست اسلامى . ملت ما به واسطه اتکاء به اسلام این نهضت را پیش برد. ملت ما عاشق شهادت بود با عشق به شهادت پیش رفت این نهضت ، اگر چنانچه این عشق و علاقه نبود هرگز ما در مقابل آنهمه قدرت پیروز نمى شدیم . پیروزى ما دنبال این بود که همه اسلامى بودید همه توجه به دیانت داشتید.
صحیفه نور جلد:5 صفحه :244 تاریخ سخنرانى :16/1/58
اتکا به خدا و معنوى بودن نهضت
رمز پیروزى امروز ما این است که اتکاء به خداى تبارک و تعالى داشتیم . رمز پیروزى ما این است که جنبه فقط سیاسى نبود، فقط براى نفت و امثال اینها نبود، جنبه ، جنبه معنوى بود، اسلامى بود، جوانان ما آرزوى شهادت مى کردند، جوانان ما شهادت را استقبال مى کردند همانطور که در صدر اسلام سربازهاى اسلام شهادت را استقبال مى کردند. سربازان ما از شهادت باک ندارند براى اینکه مردن را یک چیز فنا شدن نمى دانند. سربازان ما شهادت را سعادت مى دانند و براى این سعادت کوشش مى کنند. رمز پیروزى ، اتکاء به قرآن و این شیوه شیعه مقدس که شهادت را استقبال مى کردند، بوده ، خوف در دل آنهانبود، در عین حال که تانک ها و مسلسل ها به روى آنها آتش مى گشود آنهااستقبال مى کردند، خوف نداشتند. مشت بر تانک غلبه کرد، مشت بر مسلسل غلبه کرد مشت بر ابرقدرتها غلبه کرد. این رمز را حفظ کنید، این رمز پیروزى را تاحفظ کنید پیروز هستید. ملت ما تا با خداست پیروز است . ملت ما تا پناهگاه او اسلام است پیروز است . پرچم قرآن تا برفراز سر ملت ماست پیروز است . این رمز را حفظ کنید، توجه داشته باشید که نهضت سابق نهضت هایى بود که یا سیاسى بود یا نیمه اسلامى . نهضت امروز تمام اسلامى است ، نهضت امروزبراى خداست ، همه فریاد مى زنند اسلام ، همه فریاد مى زنند جمهورى اسلام این رمز است که ما را پیروز کرد و شما هم این رمز را حفظ کنى .
صحیفه نور جلد:6 صفحه :17 تاریخ سخنرانى :26/1/58
ایمان رمز پیروزى
رمز پیروزى ایمان بود. آن وحدت کلمه را، ایمان آورد. ایمان ، وحدت کلمه آورد که سرتاسر این مملکت همه باهم ، همه با هم فریاد زدند و یک مطلب را خواستند. اجتماع کردند از مرکز تا هر جا شعاع مملکت است رفت صدا و فریاد زدند جمهورى اسلامى ، اسلام . شهادت را براى خودشان فوز دانستند. آنهایى که فرار مى کردند از همه چیز، حمله کردند بر تانک ها و توپ ها، غلبه کردند بر لشکر شیطان ، بر طاغوت . این رمز را حفظ کنید، این نهضت را حفظ کنید، این وحدت کلمه را حفظ کنید.
صحیفه نور جلد:7 صفحه :118 تاریخ سخنرانى :25/3/58
عنایت خدا و قدرت معنوى
اسلام بود که شما را راه انداخت و به شما همچو قدرتى داد که در مقابل این قدرت هاى شیطانى بزرگ ایستادید و نترسیدید، این غیرتى بود که خدا به شما داد و الاما که بندگان ضعیفى هستیم و چیزى نداریم ...
...این قدرت خدا بود، این چیزى بود که خدا به شما عنایت کرد و باید این عنایت خدا را حفظ کنید. حفظ این عنایت خدا که منشاء همه پیروزى هاست به این است که قدمهاى دیگرى هم بردارید، همه با هم پشتیبانى کنیم ، همانطورى که در اول ، این نهضت با ایمان پیش رفت و اجتماع همه شما به واسطه ایمانى که د ردلتان بود سبب شد که یک همچو قدرت شیطانى را درهم کوبیدید. این یک عنایتى بود، عنایت خاصى بود از خداى تبارک و تعالى ... آن روزى که شما راه افتادید به میدان و توى خیابان ها، آنها با ابزار غول پیکر و شما با مشت ، هیچ به فکر آن نبودید که حقوقم کم است ، حقوق مطرح نبود، جان مطرح نبود. این روحیه شمارا غلبه داد، این چیزى که شما را غلبه داد مادامى که او هست شما پیروزید.
صحیفه نور جلد:7 صفحه :143 تاریخ سخنرانى :28/3/58
تحولروحى - معنوى
و آن تحولى که در حال نهضت ، در آن وقتى که مشغول به انقلاب بودند و مشغول به اقدام بودند، یک تحول روحى پیدا شده بود از براى همه قشرها که آن تحول خیلى اهمیت داشت و به نظر من آن تحول روحى که براى ملت حاصل شد از آن تحولى که ایجاد کردند و رژیم را بیرون کردند، آن اهمیتش بیشتر است براى اینکه آن یک تحول معنوى بود، مردم همه نسبت به هم محبت مى کردند. از قرارى که به من کرارا اطاع داده اند اینکه وقتى که آن اشخاص مى آمدند توى خیابان تظاهر مى کردند، از خانه ها به آنها همراهى میشد و خود آنها، کسى مى گفت که من دیدم که یک ساندویچ را وقتى که دست یک کسى رسید تکه تکه مى کرد و به رفقایى که ، به این اشخاصى که این بین بودند مى داد، یک حس تعاونى در مردم پیدا شده بود که این حسن تعاون مورد نظر خدا بود و خداى تبارک و تعالى به این ملت مرحمت فرمود که یک ملتى که دست خالى بود، بریک قدرتى که همه چیز داشت غلبه کرد. این نبود الااینکه این ملت یک روح تعاون پیدا کرده بود، یک ایمان پیدا کرده بود. این ایمان بود که شما را پیروز کرد.
صحیفه نور جلد:7 صفحه :238 تاریخ سخنرانى :10/4/58
غلبه قوت ایمان بر جنود شیطانى
آن قوت روح و قوت ایمان بود که شما را غلبه داد بر جنود شیطانى و بر طاغوت و باید آن قوت ایمان و قوت باطنى ، شما را غلبه بدهد بر جنود شیطانى که در باطن انسان ، انسان را مى خواهد اغوا کند.
صحیفه نور جلد:7 صفحه :255 تاریخ سخنرانى :12/4/58
وحدت کلمه و اسلامى بودن مقصد
آنکه ما را تا اینجا رساند و پیروز کرد این بود که با هم قشرها اختلاف نداشتند، همه با هم فریاد مى کردند که جمهورى اسلامى مى خواهیم ، فرقى مابین شهر و ده نبود، مرکز و سرحدات نبود، همه دست به هم دادند و فریاد کردند که ما جمهورى اسلامى مى خواهیم و این دو جهت که یکى وحدت کلمه همه بود، اکثرا با هم بودند و یکى هم مقصد، مقصد اسلامى بود، شما را پیروز کرد.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :45 تاریخ سخنرانى :15/4/58
نترسیدن از مرگ
رمز پیروزى ملت ما همین بود که دیگر نمى ترسیدند از اینکه بروند توى خیابان بکشندشان ، مى رفتند، خیلى هم کشته مى شدند ، بالاخره هم با همین فریادها و دادها والله اکبرها پیروز شدند.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :126 تاریخ سخنرانى :24/4/58
اراده خدا و پیوستن همه گروهها به ملت
شما ملاحظه کردید که در این انقلاب ، شما همه قلوبتان برگشت به طرف ملت واین را خداى تبارک وتعالى این قلب ها را برگرداند والا یک ارتشى که در طرف دیگرى بود، باید به حسب آن وضعى که ارتش دارد، باید بر خلاف مسیر مقابل خودش باشد، لکن شما ملاحظه کردید که دل هایتان برگشت به این طرف و اسباب این شد که گروه هاى مختلف پیوستند به ملت وبا ملت همقدم شدند، همصداشدند و این موجب پیروزى ملت شد، ملتى که هیچ نداشت و آن طرف همه چیز داشت . این اراده خدا بود که ما را پیروز کرد و ما باید طورى عمل کنیم که این عنایت الهى محفوظ بماند براى ما.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :158 تاریخ سخنرانى :26/4/58
اتکاى به اسلام و وحدت کلمه
آنچه که ملت ما با اینکه در حال ضعف و تشتت بود دریافت ، همین مطلبى بود که در صدر اسلام مسلمین دریافته بودند، اتکاء به ایمان و اسلام و وحدت کلمه . جوانهاى ما در حال انقلاب و حالا هم باز تقاضا مى کنند که ما دعا کنیم تا آنها شهید بشوند. این تحول بزرگى که به اراده خداى تبارک و تعالى در این ملت پیدا شد، موجب پیروزى آنها بر یک قدرت شیطانى بزرگ که پشتیبان او همه ابرقدرتها بودند گردید.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :235 تاریخ سخنرانى :25/5/58
اسلام انگیزه انقلاب و رمز پیروزى
بر هیچ یک از آنان که از انقلاب اسلامى ایران اطلاع دارند، پوشیده نیست که انگیزه این انقلاب و رمز پیروزى آن اسلام بود.
صحیفه نور جلد:8 صفحه :255 تاریخ سخنرانى :28/5/58
الهى بودن مقصد، ایمان و وحدت
این پیروزى که نصیب ملت ما شد دو چیز مؤ ثر بود، یکى که از همه چیز بالاتر است اینکه مقصد همه مقصد الهى بود، انگیزه اسلام بود. مى دیدیم که در شعارهایشان ، در فریادهایشان شعارهاى اسلامى بود، فریادهاى ((الله اکبر)). مقصد این بود که آنها را که مخالف اسلام مى دانستند بروند کنار و بعد از آن انشاء الله آن مقصد حقیقى که آن مقدمه این است تحقق پیدا بکند پس یک جهت ، جهت این بود که همه تان فریادتان این بود که ما اسلام را خواهیم و شاهنشاهى و اینها را نمى خواهیم . جهت دیگرش هم که به تبع آن آمده بود وحدت همه قشرها بود یعنى ملت سرتاسر این کشور بپاخاستند و باهم مقاصد خودشان را کنار گذاشتند مطالبى که مال شخص ‍ بود کنار گذاشتند و همه به یک مقصد متوجه شدند. پس رمز پیروزى ماوحدت کلمه قشرهاى مختلف و ایمان بود، ایمان به خداى تبارک وتعالى . با این رمز شما پیروز شدید و پیروزیى که معجزه آسا بود، نه پیروزى یک پیروزى آسانى ، یک پیروزى که بشود حساب کرد، یعنى پیروزیى بود که جز با اراده خداى تبارک و تعالى هیچ امکان تحقق نداشت .
صحیفه نور جلد:9 صفحه :163 تاریخ سخنرانى :28/6/58
اتحاد همه گروهها
آنچه کرارا تذکر داده ام و رمز پیروزى است اتحاد گروه هاى دانشجویى و تشکیل یک گروه اسلامى ملى است در مقابل منحرفان که کوشش دارند تفرقه بیفکنند وشما جوانان عزیز راکه امید کشور هستید و سعادت و ترقى میهن بسته به فعالیت شماست به تباهى بکشند و نگذارند در راه تعالى کشور قدم بردارید و به علم و ادب که مایه پیشرفت و رهایى از استعمار و استثمار نو و کهنه است اشتغال پیدا کنید و باید بدانید اختلاف و تفرقه سرچشمه تمام بدبختى ها و اسارت هاست .
صحیفه نور جلد:9 صفحه :186 تاریخ سخنرانى :31/6/58
پیروزى مرهون تحولروحى در مردم
مسلما مادامى که نیت ما خالص است و براى خداست ، خداى تبارک و تعالى با ماست و پیروز خواهیم شد، چنانچه در این راه قدرت بزرگى که در مقابل مابود و پشتیبان او تمام قدرت ها اعم از ابرقدرتها و غیره بودند لکن چون حسن نیت بود و مردم متحول شده بودند به آن مردمى که در صدر اسلام بود... ازاین جهت این پیروزى مامرهون همچو تحول روحى است که در مردم پیدا شد و الا ما که نه اسلحه داشتیم و نه نظام بود در کار و نه یک کارهایى داشتیم که مطابق اصول جنگى و اینها باشد، فقط چیزى که بود ایمان در مردم بود و بحمدالله وحدت کلمه و من مى خواهم ازخداى تبارک و تعالى که این وحدت کلمه محفوظ بماند وانشاء الله تمام مشکلاتمان حل شود.
صحیفه نور جلد:9 صفحه :244 تاریخ سخنرانى :10/7/58
اسلامخواهى مردم و اتحاد همه قشرها
و از مسائلى که لازم است من تذکر بدهم ، این است که این انقلابى که در ایران حاصل شد، این انقلاب پیروزیش در اثر دو مطلب بود یک مطلب مهمش که از همه مطالب بالاتر بوداین بود که مردم بااسلام پیش رفتند، یعنى سرتاسر این مملکت فریادشان ، فریاد این بود که ما اسلام را مى خواهیم از آن رژیم سابق که یک رژیم فاسد بود، مردم بدى دیدند در طول عمرشان ، جوان هاى ما در تمام عمرشان از آن وقت که چشم باز کردند، بدى دیدند و این رژیم را فاسد مى دانستند، و از آن طرف مسلمان بودند، به اسلام عقیده داشتند از این جهت فریادها ما هر مطلبى را از یک ملتى بخواهیم اخذ بکنیم ، باید ببینیم که زبان ملت چیست تا بفهمیم که این ملت چه مى خواهد، خودمان بخواهیم حکم بکنیم ، باید ببینیم که زبان ملت چیست تا بفهمیم که این ملت چه میخواهد، خودمان بخواهیم حکم بکنیم که این ملت ما فلان چیز را مى خواهد، این حرف غلطى است ، حرف صحیح این است که ما مطالعه کنیم در حال ملت ، گوش بدهیم به صداى ملت ببینیم چه مى خواهد؟ یک ملتى که همه فریاد مى زنند که ما جمهورى اسلامى مى خواهیم ، نه شرقى و نه غربى ، جمهورى اسلامى ما دیگر حق نداریم که بنشینیم بگوییم که نه ، این ملتى که قیام کرده اند، براى این قیام کرده اند که دموکراسى باشد، در اسلام همه چیز هست به معناى سالمش ، اما ما مى بینیم که همه مردم دارند مى گویند که ما جمهورى اسلامى مى خواهیم ، ما حق نداریم که تاءویل کنیم و بنشینیم خودمان هر چه دلمان مى خواهد بگوییم که نخیر، مردم که این حرف ها را دارند مى زنند، یک چیز دیگر را ما گردنشان بگذاریم این خلاف واقع است .
امر دومى که بود، این بود که همه قشرها با هم متحد شدند، در این مساءله همه متحد بودند، اگر یک اشخاصى هم بودند که یک انحرافى داشتند، در این شورى که مردم داشتند، آنها ساکت بودند، کارشکنى نمى کردند، همه با هم مجتمعا عمل کردند و پیش رفتند و همه با هم اسلام را مى خواستند، این دو تا مطلب اساس پیروزى این مملکت بود.
صحیفه نور جلد:10 صفحه :12 تاریخ سخنرانى :29/7/58
قدرت ایمان در برابر قدرت شیطان
شما دیدید که یک ملتى که عددش کم و هیچ اسلحه نداشت و هیچ ابزار جنگى نداشت و هیچ نظامیگرى نداشت ابزرا ایمان داشت و با ابزار ایمان غلبه کرد بر یک قدرت شیطانى که همه قدرت ها دنبال او بودند، نه همان ابر قدرت ها، همه قدرت ها دنبال او بودند این قدرت ایمان بود که یک مشت مردم را که هیچ نداشتند غلبه داد، این همان قدرتى بود که در صدر اسلام با یک ابزار کم و یک عدد کم غلبه کردند بر روم با آن بساط بر امپراطورى ایران با آنهمه ابزار و با آن چیز، آنها تهى بودند از ایمان و اینها دست پر بودند در ایمان ، غلبه کردند.
صحیفه نور جلد:10 صفحه :93 تاریخ سخنرانى :10/8/58
از خود گذشتن و به خدا پیوستن
این القاه افکار متعدد و پشت کردن بر خود و رو کردن به خدا، حقیقت این است که ملت ما به خودش پشت کرد به خدا رو آورد، آن چیزهایى که نفسش خواهش داشت توجه به آن نداشت ، همه توجهش به این بود که جمهورى اسلامى را ایجاد کند، این توجه به خدا بود، از خود گذشته بود به خدا پیوسته بود این رمز بود، این رمز، رمز پیروزى است .
صحیفه نور جلد:11 صفحه :73 تاریخ سخنرانى :1/10/58
قیام براى خدا
دیدید که دو جهت در این ملت بود که رمز پیروزى ملت ما بود، یکى اینکه از آن چیزهایى که خودشان مى خواستند ابدا آن وقت مطرح نبود همه با هم گفتند
((
الله اکبر)) همه با هم جمهورى اسلامى ، همه با هم رژیم سابق نه ، هیچ کس در آن روز دنبال این نبود که من وضعم چه جورى است ، اگر یک کسى پیش رفیقش هم فرض کنید شکایت مى کرد رفیقش به او مى خندید که حالا وقت این حرفها نیست . اینطور شده بود وضع ، یک جهت هم اینکه همه اینها که با هم مجتمع شدند، براى خدا بوده شاهد اینکه هى مى آمدند و هر جا فریاد مى کردند که ما مى خواهیم شهید بشویم ، یک مطلبى بود که براى خداست .
پس دو جهت در این پیروزى بود: یکى اینکه براى خدا فریاد الله اکبر و ما براى خدا کار را مى خواهیم بکنیم ، جمهورى اسلامى مى خواهیم ، یکى هم اینکه با هم مجتمع بودند، یکصدا بودند، بچه کوچولو و پیرمرد هشتاد ساله ، یک جور حرف مى زدند و دشمن هاى ما این دو تا سنگر را هدف کردند. از اولى که این سد رژیم سابق شکست دشمن ها سر در آوردند و یک دسته شان راجع به جهت اسلامى شروع کردند کارشکنى ، درست توجه کنید که دو تا مطلب هر دویش شهود ماست که مورد حمله واقع شده بود، جهت اسلامیتش مورد حمله واقع شد، گفتند، این حمله به جهت اسلامیتش بود که زیربار اسلامش مى خواستند بروند، براى اینکه آن کارشناس ها فهمیده بودند که این پیروزى از اسلام است مردم براى جمهورى نمى آیند به شهادت برسند، مردم براى اسلام مى گویند ما شهید مى خواهیم بشویم الان هم مى گویند، کفن مى پوشند براى اسلام ، نه کفن براى جمهورى ، براى جمهورى دموکراتیک .
صحیفه نور جلد:11 صفحه :110 تاریخ سخنرانى :10/658/
همراهى خداوند با قیام مردم
باید همه متذکر این معنا باشند که این پیروزى انقلاب ما پیروزى بود که به برکت اسلام و گرایش به اسلام و با فریاد الله اکبر این پیروزى به دست آمد. کسى گمان نکند که اشخاصى یا گروه هایى پیروزى را براى ما تحصیل کردند. خیر، این خداى متعال بود که وقتى دید مردم در راه او قیام کرده اند، با آنها همراهى کرد.
صحیفه نور جلد:12 صفحه :16 تاریخ سخنرانى :29/12/58
انقلاب باطنى مردم با عنایت خداوند
انقلاب درونى این ملت موجب شد که این انقلاب پیدا شد و همان انقلاب درونى آنها و شناخت آنها از اسلام و توجه آنها به خداى تبارک و تعالى موجب شد که در تمام این دوره اى که ما در آن هستیم ، از اولى که قیام شد و بعد این انقلاب مبدل شد و بعد پیروز شد و تا الان ، روز به روز مى بینید که حضور ملت و تعهد ملت رو به افزایش است . این نه براى انقلاب است ، براى انقلاب درونى است . انقلاب همه جا بوده است ، بسیارى از جاها بوده است . این انقلاب درونى است که پیدا شد در این کشور و در این مملکت ، و نیست الابه عنایات خداى تبارک و تعالى . ما از خود چیزى نداریم ، هر چه بود عنایات او بود که این عنایات موجب شد که این انقلاب باطنى پیدا بشود و از آن حالتى که همه خود ملت ما مى دانند در سابق بود، به این حالت که حالا مى بینند متحول شده است ، این موجب شد که انقلاب پیروز شد. پیروزى را ما باید از انقلاب درونى - درونى - مردم جستجو کنیم و تا این معنا حاصل نشود، انقلاب ها یک انقلاب هاى تحویل قدرت از او به قدرت دیگر و وضع براى ملت همان جور که بود باشد.
صحیفه نور جلد:19 صفحه :269 تاریخ سخنرانى :21/11/64
وحدت کلمه در انگیزه و مقصد
بى تردید رمز بقاء انقلاب اسلامى همان رمز پیروزى است و رمز پیروزى را ملت مى داند و نسل هاى آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلى آن انگیزه الهى و مقصد. عالى حکومت اسلامى و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه براى همان انگیزه و مقصد.
صحیفه نور جلد:21 صفحه :176 تاریخ سخنرانى :14/3/68