سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 100/12/8 | 11:26 عصر | نویسنده : علی اصغربامری

بسم الله الرحمن الرحیم

راز برخورداری از امتیازات ویژه

حضرت امام جواد علیه السلام در جواب موسی بن قاسم که در ایام حج به نیابت از یکایک معصومین علیهم السلام طواف انجام داده بود فرمودند: این عمل را زیاد انجام بده چرا که برترین عمل محسوب می‌شود ان‌شاءالله.

آقای مظلوم که از معاصرین زمان خود ما هستند در کنار کعبه با آن چشم برزخی خود فقط دو نفر را می‌بینند که به شکل انسان مشغول طواف هستند از یکی از ایشان وقتی سوال شد گفت: من عمل توافق خود را نیابتی انجام می‌دادم لذا آقای مظلوم مرا اینگونه مثل انسان دیدند.

حضرت امام کاظم علیه السلام نیز در پاسخ به علی بن مغیره که در ماه رمضان به روح یکایک معصومین یک ختم قرآن هدیه می‌نمود فرمودند: پاداش تو به خاطر این کار آن است که با ایشان در روز قیامت باشی.

لذا رویه رفتاری بزرگان نیز اینگونه بوده و چنانچه سید ابن طاووس که از علمای بسیار بزرگ و مردی فوق‌العاده بود به فرزندش سید محمد می‌گوید: پسرم اگر می‌خواهی برای بچه‌هایت صدقه بدهی اول برای امام زمان صدقه بده بعد برای بچه‌ها.

زبور نور، ص195

همین حالا نیت کنیم از این به بعد تمام اعمال نیک، دعاها، زیارات، قرآن خواندن‌ها و.. رو به نیابت از امام زمان ارواحنا فداه انجام دهیم تا از این امتیاز ویژه برخوردار شویم. به واسطه این نیت اعمال ما قیمتی خواهد شد.

‌‌‌‌